info@imos.org.tr | +90 224 713 1888 | Üye Girişi |
Alışkanlıkla Yönetimden Analizle Yönetime | İMOS | İnegöl Mobilyası

Alışkanlıkla Yönetimden Analizle Yönetime

İnegöl Mobilya Sanayicileri Derneği’nin (İMOS) üyelerine dönük periyodik olarak düzenlediği konaklamalı eğitim toplantılarının beşincisi hafta sonu Uludağ Kar Otel’de gerçekleştirildi. İki gece konaklamalı olarak planlanan programda ilk akşam Türkiye’nin önemli yönetim danışmanlarından Şehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Mustafa Özel üyelere “Peygamber gibi yönetmek” konulu bir seminer verdi. Şirketlerin 4 aşamalı bir yönetimsel modele ihtiyacı olduğunu belirten Özel “Her şirket 4 aşamalı bir yoldan geçer. Her aşamanın başarı ile geçilmesi durumunda şirketleri bekleyen bir kriz vardır. Bu krizlerin doğru yönetilmesi şirketleri başarıya ulaştırır. İlk durak Önderlik istasyonudur. Bu istasyonda firmaların önderlerinin farklı bakış açısına sahip kişiler olması gerekir. Ama bu tek başına yetmez, cemiyetçi bir bakış açısına da sahip olması gerekir. Nedir bu cemiyetçi bakış? Kendi bünyesine başka farklı bakanları katması ve organize edebilmesi demektir. Ama bu ikisi de yetmez. Son olarak stratejik bakış açısına sahip olması gerekmektedir. Bu üç özelliği başarı ile atlatan kurumun yeni hediyesi 2. Aşamaya geçiştir ama bu geçiş kriz ile olacaktır. 2. Durak özerklik istasyonudur. Bu istasyonda yöneticilerimizin iinsiyatif almasına müsaade etmeli ama bunun için insiyatif alabilecek çalışanları bulmalıyız. Bu istasyonun ardından kontrol istasyonu gelir. Bu istasyonda insiyatif alan yöneticilerimizin doğru kontrolü kriz olarak çıkar karşımıza. Son olarak yenilenme istasyonu gelecektir. BU aşamada ise aynılaşmayı engelleyip sürekli yenilenmemiz gerekmektedir. Bu dört aşamayı atlatan şirketler başarılı olmuşlardır. Aile ferdi oldu diye bir kişiye kurumların yönetimi verilmez. Aile şirketlerinin %65’i ikinci nesilde batmaktadır. Bu dikkat edilmesi gereken bir konudur.” Dedi. Şirket sahiplerine 15 soruluk bir analiz öneren Özel sözlerine şöyle devam etti “Şirketlerinizi tahlil edebilmek için şu 15 soruya cevap vermeniz gerekiyor: A)     Müşterilere Dair Sorular: 1-      Şu anki müşterilerimiz kimlerdir? Niçin rakiplerimizi değil de bizi tercih ediyorlar? 2-      Müşterilerimizin istek ve ihtiyaçları değişiyor mu? Cevabımız evet ise, değişimi sürükleyen güç nedir? 3-      Değişimi nasıl kendi lehimize kullanabiliriz? 4-      Şu an hizmet sunduğumuz müşterilere, gelecekte de hizmet vermemiz muhtemel midir? Cevapta zorlanıyorsak, yarının müşterileri hangi bakımlardan farklı olacaktır? 5-      Yarının müşterilerine hangi kanallarla ulaşmalıyız? (Tanıtım tarzımız, pazarlama kanallarımız vs.) B)      Rakiplere Dair Sorular: 1-      Şu anki ana rakiplerimiz kimlerdir? Müşteriler niçin onları bize tercih ediyorlar? 2-      Sektörümüzde rekabetin temeli nereye kayıyor? Sürekli yenilik yapma mı, bazı rakiplerimizle dayanışmacı rekabet mi? 3-      Rakiplerimizi alt etmek için hangi finansal, teknolojik veya yönetimsel kaldıraçları kullanabiliriz? 4-      Rakiplerimizden bazılarıyla stratejik ittifaklar kurup, diğerlerine üstünlük sağlamamız mümkün müdür? 5-      Tedarikçilerle ilişki kurmanın kuralları değişmekte midir? Biz bu kuralları değiştirebilir miyiz? C)      Şirkete Dair Sorular: 1-      Müşterilerimize, şirketimizi tasarlama imkanı versek, bizi neye dönüştürürlerdi? 2-      En son teknolojik yenilikleri kendi lehimize kullanabiliyor muyuz? Nasıl? 3-      Ana tedarikçi ve (varsa) ticari partnerlerimizle ilişkilerimizi nasıl farklılaştırabilir ve güçlendirebiliriz? Ne tür ittifaklar içinde olabiliriz? 4-      Sektörümüzde dikey genişleme sınırımız ne olmalı? Neleri kendimiz sağlamalı, neleri dışarıdan temin etmeliyiz? 5-      Şirketimize ne türde yeni insanlar kazandırmaya çalışmalıyız? Bu sorulara dürüstçe cevap verirseniz şirketinizin stratejilerini daha iyi kurabilirsiniz.” Mustafa Özel’in ardından söz alan dernek eski başkanı Mustafa Akyol “Geçtiğimiz hafta Salı günü seçimle devrettiğimiz İmos başkanlığını bu programdan sonra da fiilen devretmiş olacağız. BU program bizim yönetimimiz zamanında planlanan bir programdı, sağolsun Yavuz abimizde burada bize müsaade etti. Kendisine teşekkür ediyor ve tekrar hayırlı olsun diyorum. Biz yönetim olarak İnegöl mobilya sanayisinin  en büyük sorunu nedir ve iyileşme için ne yapmalıyız konusunda pek çok istişare yaptıkş. Bazılarını üyelerimizle bazılarını ekonomi yazarları ile gerçekleştirdik. Son olarak Dünya Gazetesi yazarı Rüştü Bozkurt Bey ile bu istişarelere dair 5 maddelik bir liste yaptık. Bu liste şu şekilde: 1-      İnegöl’ün bir swot analizine ihtiyacı var. 2-      Girdileri koordine edecek ortak bir koordinasyon mantığı oluşturulmalı. 3-      Alışkanlıkla yönetimden, analizle yönetime geçilmeli. 4-      Stratejik ortaklıklarla erişilebilirlikler arttırılmalı. 5-      Her firmanın kendisine ait bir kriz senaryosu oluşturması lazım. BU maddeler ile istişarelerimizin sonucunu da tüm mobilyacı esnafımızla paylaşmış oluyoruz.” Dedi.  Dernek içi istişare toplantılarının da gerçekleştirildiği organizasyonda 2015 yılı için hazırlanan yol haritası üyelerin görüşüne açıldı. Konu ile alakalı bir açıklama yapan İMOS Başkanı Yavuz Uğurdağ “Bu toplantıları yılda bir gerçekleştiriyoruz. Hem dernek üyelerimizin belli konularda bilgilenmesi hem dernekten beklentilerinin belirlenmesi açısından çok büyük faydalarını gördük. Bu toplantıda da yine gerçekleştirdiğimiz eğitimlerle ve istişare toplantımızla hedefimize ulaştık.  Özellikle Mustafa Özel programı bizlerin bugüne kadar eski usul devam ettirdiğimiz yönetim şeklimizi gözden geçirmemiz gerektiğini gözler önüne serdi. Artık klasik yöntemlerden ziyade belli bir bilimsel alt yapısı olan yönetim tekniklerini kullanmamız gerekiyor. Dünya değişiyor, gelişiyor. Bizler de dünyaya açılan bir sektörün mensupları olarak ona ayak uydurmalıyız.” Dedi....

ÜYELERİMİZ
Copyright @ 2016 . All rights Reserved
Developer :